Lyckad helg

Vi har haft ett riktigt riktigt bra och lyckat veckoslut. För omväxlings skull kan jag känna. Jag som var spetsad på att bara vara hemma fick ändå åka på en liten utflykt på lördag men det störde ingenting. Vi har fått en hel del gjort hemma, jag fick t.ex. äntligen golven tvättade igen och det blev så mycket fräshare hemma. Nu är det bara fönstertvätten som ska göras till, men får se när jag får tid till det. Vi har också hunnit med lite lekparkshäng, besök till farmors butik på glass och en hel del gräsklippas. Adde var något fascinerad av gräsklipparen. Den stora har han alltid varit förtjust i, den är ju en liten traktor och han ska sitta och riva i ratten på den. Han fick åka en liten stund med Ben men plötsligt stannade de och han gallskrek. Jag trodde att han hade stött sig men nej han var arg för att han inte hade fått styra, rakt in i äppelträdet det vill säga. Voi voi stackaren. Istället gick han sen efter Ben när han gick med lilla klipparen, följde honom som en skugga. Det blir roligt sen när Adde kan börja hjälpa till och klippa gräset. Sen avslutade han helgen med att kakka på pottan, första gången på lääänge. Så det blev mycket jubel och applåder och jag insåg igen en gång att jag måste skärpa mig med det här pottandet.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Lämna en kommentar