Festhelgen

Helgen var verkligen full av fest för oss. På lördagen var det studentfest och på söndagen 80-års kalas. Mycket fint väder, mycket gott att äta och dricka och mycket folk. Roligt också när Alissa inte främjar lika längre utan man verkligen kan vara bland okända utan att hon gallskriker om nån ser på henne. En riktigt rolig helg. Där mellan festerna klippte jag också gräset så att alla kakor brändes bort före följande kalas. På lördagen stod Adde och glodde länge på mig och frågade sen ”mamma varför har du så fina ögon?” ”mamma varför har du målat ögonen så där?” ”mamma har du ÖRHÄNGEN?!” Här ser ni alltså beviset på att jag mest bara går omkring och ser rotin (rutten) ut här hemma. Så förvånad och förundrad över att jag hade mascara och örhängen. På tal om Adde så har han nu lärt sig cykla riktigt ordentligt utan stödhjul. Så otroligt stolt kille att man tror att han ska spricka. Han som för 1,5 månad sen inte ens ville pröva med stödhjul för att han enligt honom inte kan. Gungställning har vi också fått under helgen så nu kan de äntligen båda gunga och bredvid varandra ännu till. Som ni ser, en bra helg igen. Idag har det ju bara varit en tråkig regnig måndag med tandläkarbesök för oss. Men imorgon kanske solen skiner igen. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

